לייעוץ אישי עם חני:
שם:
טל':
אימייל:
 
 

דיאטה בהריון

דיאטה הוא מושג שלא כדאי לקשר אותו להריון. אם אישה מסוימת נמצאת בהריון והיא חוששת שמא היא עולה במשקל, יותר ממה שצריך, היא בהחלט יכולה לנסות ולשפר את התזונה שלה ולהקפיד על תזונה נכונה. ירידה חדה במשקל במהלך ההיריון יכולה לגרום לנזק, לאם ולעובר, ולכן כדאי מאוד להימנע מכך. עם זאת, לא כדאי להתיר כל רסן בתקופת ההיריון מבחינת המשקל. גם צריכת קלוריות גבוהה מאוד ועודף השמנה יכולים לגרום לסיבוכים רפואיים שונים בתקופת ההיריון. לכן: דרך המלך של תזונה נכונה והקפדה על כמות קלוריות נכונה היא הטובה ביותר עבור נשים בהריון. כדאי מאוד לנשים בתקופת ההיריון שרוצות לפקח על המשקל שלהן לעשות זאת בעזרת דיאטנית מנוסה.
כיצד שומרים על דיאטה במהלך ההיריון
כיצד יודעים כמה קלוריות אישה הרה צריכה לאכול ביום? בדרך כלל נשים בהריון צריכות לאכול 300 קלוריות יותר מאשר כמות הקלוריות שדיאטניות ממליצות לצרוך ביום. כלל זה אינו מתאים לכל אישה ולכן, כאמור לעיל, אם מחליטים לבצע דיאטה במהלך ההיריון כדאי לעשות זאת בליווי צמוד של דיאטנית או תזונאית. מלבד הקפדה על כמות הקלוריות האישה צריכה לשים לב שהיא צורכת את כל אבות המזון שהיא צריכה על מנת לשמור על בריאותה ועל הבריאות של העובר. למשל: נשים בהריון צריכות להקפיד לצרוך פירות בתקופת ההיריון, לצרוך דגנים, ירקות, חלבון ומוצרי חלב.
תפריט דיאטה במהלך ההיריון
תפריט דיאטה מפורט אותו מתאימה באופן אישי דיאטנית יכול לעזור מאוד לנשים הרות לפקח על המשקל שלהן ועל מה שנכנס אליהן לגוף. חשוב מאוד שהדיאטנית תתאים את התפריט באופן אישי לכל אישה. למשל, אישה צמחונית תדרש לתפריט מעט שונה מאשר אישה אשר כן אוכלת בשר. הדיאטנית לא רק ממליצה לאישה ההרה מה לאכול אלא תמליץ לה גם מה לאכול. לדוגמא, כדאי להמנע מצריכה מוגברת של בשר אדום ומצריכה גבוהה של בשרים מעובדים.