לייעוץ אישי עם חני:
שם:
טל':
אימייל:
 
                  

 

 

 



דיאטה בהנקה   
  

במה שונה דיאטה בהנקה מדיאטה רגילה?
ייצור חלב אצל אמהות מניקות דורש מהגוף שלהן לא מעט אנרגיה ולכן הן צריכות לאכול יותר מרכיבים מזינים, על מנת שלגופן יהיה די אנרגיה להמשיך ולייצר חלב. על אף הצורך להזין את הגוף כהלכה ישנן נשים אשר רוצות להוריד את המשקל שהעלו בתקופת ההריון ולחזור להיות רזות ככל האפשר.
אם כן, כיצד משלבים בין שני הניגודים האלו? נשים מניקות אשר רוצות לעבור דיאטה מוכרחות להתייעץ עם תזונאית מומחית על מנת לוודא שהן אכן מורידות משקל בצורה נבונה, שלא תפגע בייצור החלב שלהן ולא תפגע בבריאותן. האישה המניקה צריכה להרכיב תפריט אשר כולל את כל אבות המזון על מנת שהגוף יוזן כהלכה. בנוסף, תהליך הורדת המשקל צריך להתבצע בהדרגה ולא בבת אחת.
ירידה במשקל במהלך ההנקה
הורדת המשקל אצל אישה מניקה הוא תהליך אשר מתבצע בהדרגתיות. לנשים מניקות מומלץ יותר מכל לרדת בין קילו אחד לשני קילוגרמים מדי חודש. ירידה במשקל שהיא קיצונית יותר מירידה של חצי קילו בשבוע עלולה להוביל לייצור חלב מופחת, לאיבוד מסת שריר ולא איבוד מסת שומן, לנשירת שיער ולנזק נוסף לגוף.
מה צריך לאכול בתקופת ההנקה?
כאמור לעיל, התפריט של אישה מניקה צריך להיות מגוון ולכלול מאכלים מכל אבות המזון: הנשים צריות לאכול דגנים ולחמים, מזונות עשירים בחלבונים כמו קטניות ובשר ומוצרים עשירים בסידן, למשל יוגורטים. אחד הדברים שמומלץ תמיד לאכול, אך במיוחד בתקופת ההנקה, הם הרבה מאוד ירקות. ניתן לאכול את הירקות טריים, מאודים לאכול אותם במרק, בפשטידה או בכל דרך אחרת. בנוסף, כדאי מאוד לא לאכול מאכלים שומניים. למשל, לאכול גבינות שמכילות עד חמישה אחוזי שומן ולאכול בשרים רזים ולא שומניים. כמו בכל דיאטה מומלץ לא לצרוך מאכלים לא בריאים ומשמינים שלא מזינים כהלכה את הגוף כמו למשל עוגות, עוגיות, פיצוחים וחטיפים מלוחים.