לייעוץ אישי עם חני:
שם:
טל':
אימייל:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הורדה במשקל

כדאי להוריד במשקל על מנת להגיע למשקל גוף תקין, שהוא נחשב לבריא יותר. לא כדאי להוריד במשקל על ידי דיאטת כסאח או דיאטת רעב אשר גורמת נזק לגוף ולרוב מעלים את כל המשקל בחזרה במהירות אלא לבצע דיאטה מסודרת. דיאטניות ורופאים ממליצים לא רק על ביצוע דיאטה אלא על שינוי אורח החיים כולו לבריא יותר. דבר זה כולל תזונה נכונה, שמירה על משקל תקין וביצוע פעילות גופנית מסודרת. עודף משקל יכול לגרום לבעיות גופניות רבות כמו למשל לחץ דם גבוה, הגדלת הסיכוי לאוטם בשריר הלב (התקפי לב), סכרת מבוגרים ועוד מגוון של מחלות. לכן, בהחלט כדאי לשמור על משקל גוף תקין אך, כאמור, לבצע את ההורדה במשקל בצורה מפוקחת ונכונה.
כיצד להוריד במשקל בצורה נכונה?
אם החלטתם שעליכם להוריד במשקל כדאי מאוד לפנות את תזונאית קלינית על מנת שתתאים לכם תכנית אישית. לכל אדם יש סדר יום שונה, טעמים שונים ובעיות בריאותיות שונות אשר מצריכים עבורו דיאטה שונה. כאשר עושים דיאטה כדאי לנסות להבין גם מהי הסיבה האמיתית לעלייה במשקל. ישנם אנשים אשר סובלים ממשקל עודף בגלל בעיות בריאותיות, בגלל בעיות נפשיות שונות אשר גורמות לאכילת יתר ובגלל מגוון סיבות נוספות.
ההחלטה על הורדה במשקל בדרך כלל כוללת צמצום כמות הקלוריות היומית. עם זאת, יש להקפיד לא רק על צמצום קלוריות אלא על צריכה של מזונות בעלי ערך תזונתי גבוה. חשוב מאוד להקפיד לצרוך את כל אבות המזון במהלך דיאטה ולא לאכול רק מזונות מסויימים. בנוסף, כדאי מאוד ללוות את הדיאטה עם פעילות גופנית מתונה המתאימה למצב הבריאותי של כל אדם ולמצבו הגופני. רצוי לדעת לשלב עם הפעילות הגופנית גם תזונה בריאה, ואף לבשל מהבית. בישול ביתי נותן לכם פיקוח מלא על האכילה שלכם. שימוש נכון ברשימה הוא המפתח להצלחה בירידה במשקל, כאשר אתם מבשלים עם מתכונים בריאים - אתם יודעים שאתם מזינים את גופכם באוכל בריא ומזין.
מה לא כדאי לעשות במהלך תהליך של הורדה במשקל?
כאמור לעיל, לא כדאי לעשות דיאטות קיצוניות מאוד אשר מבטיחות ירידה מהירה במשקל ופוגעות בגוף. ההורדה במשקל צריכה להיות הדרגתית ומפוקחת.