לייעוץ אישי עם חני:
שם:
טל':
אימייל:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הרזיה

אנשים רבים נחשפים אל אין ספור תכניות הרזייה שונות באמצעי התקשורת, בפרסומות, בעלונים של קופות החולים וכן הלאה. אם כן, כיצד ניתן לדעת אילו סוגים של דיאטה מומלצים יותר ואילו תכניות הרזייה יכולות להיות ממש מסוכנות לגוף? יש לזכור כי דיאטות כסאח או דיאטות הרעבה הן תמיד מתכון לאסון. מרבית הדיאטות האלו, אשר מבוססות על איסורים לצרוך מזונות מסויימים ולא מבוססות על איזון, יכולות לגרום לסכנות בריאותיות שונות. בנוסף, לאחר סיומן של דיאטות מסוכנות אלו מרבית האנשים מעלים את המשקל כלעומת שהורידו אותו ואפילו משמינים עוד יותר. דיאטות אשר כן מומלצות הן דיאטות הדרגתיות אשר לא מבטיחות ירידה מיידית במשקל אלא ירידה הדרגתית. ההדרגתיות של הדיאטות האלו מתבטאת גם בפעילות גופנית: לאט לאט ובמתינות להתחיל לבצע כושר גופני אשר מסייע גם הוא להורדה במשקל.
הרזיה באמצעות תזונה נכונה
חשוב להתאים דיאטה באופן אישי לכל אדם. יכול להיות כי תכנית הרזיה מסוימת היא מצויינת לאדם אחד אך היא פשוט לא מתאימה לאדם אחר. לכל אדם יש אורח חיים שונה, סדר יום שונה, העדפות שונות ובעיות בריאותיות שונות ולכן לא כל דיאטה מתאימה לכל אחד. למשל, הפחתה של חמש מאות קלוריות תשפר פלאים את חייו של אדם אחד אך יכולה להיות מסוכנת ביותר לאדם אחר. לכן, לפני שמתחילים בתהליך של הרזיה מומלץ מאוד להיווועץ עם דיאטנית מוסמכת.
הרזיה באמצעות פעילות גופנית
כדאי ללוות כל ירידה במשקל בפעילות גופנית. עם זאת, פעילות גופנית מאומצת מאוד בהחלט לא מומלצת לכל אדם ובפרט לאנשים אשר תקופה ארוכה לא בצעו פעילות גופנית. לכן, חשוב מאוד כן לפנות זמן לביצוע פעילות גופנית אך לתת לגוף להתרגל לכך בהדרגה. כך גם לא תהיה פגיעה במוטיבציה לאחר קריסה של הגוף בעקבות פעילות גופנית מאומצת. לצורך התאמת תכנית אישית בהחלט כדאי להתייעץ עם מאמן גופני אישי.

 

הרזיה - תהליך חשוב והכרחי לבריאות הגוף

מי מאיתנו לא עומד מול המראה ואומר לעצמו "ממחר דיאטה" או "מחר נרשמים למכון כושר"? בדרך כלל זה מסתיים בלי שלא נעשה דבר, והרבה אנשים דוחים את תהליך ההרזיה ההכרחי עבורם. אז אם גם אתם מאלו שעומדים מול המראה וחושבים שממחר לא תאכלו שוקולד (ובסוף הוא כן מגיע בדרך לא דרך אליכם לבטן) - כדאי שתחשבו על היתרונות בהחלטה רצינית להרזיה במשקל

הרזיה במשקל - כי אסור לזלזל!
עליה לא סבירה במשקל, או אפילו 2-3 קילו מיותרים שנדבקים אליכם אחרי החגים - הם תירוץ טוב לפצוח בדיאטה. חשבו על אותו קילוגרמים שעלולים לרדוף אתכם בל מהלך חייכם, אם לא תטפלו בהם בזמן? ומה יהיה בשנה הבאה - אחרי החגים - גם אז יתווספו למשקלכם כמה קילוגרמים, וכך יהיה בגופכם בין 4 ל-6 קילוגרמים מיותרים. אל תזלזלו בגוף שלכם, טפלו בו, ופנו לדיאטנית לטיפול הרזיה נכון ומבוקר.

הרזיה - בשביל בריאות הגוף
כאשר אנו יורדים במשקל באופן מבוקר, אנו מטיבים עם הגוף שלנו. אי אפשר להתעלם מכך שאנשים בעלי עודף משקל סובלים ממחלות, או מסכנים את עצמם לחלות חלילה במחלות בגילאים מאוחרים. בשביל לשמור על בריאות גוף תקינה - אתם חייבים לשמור על המשקל, וכאשר יש צורך לרזות - עשו זאת מיד!

הרזיה - בשביל דימוי הגוף
כאשר אתם מרזים, אתם מרגישים יותר טוב עם עצמכם. הרזיה מחוללת פלאים עם דימוי הגוף שלנו, אנו מרגישים קלילים יותר ונראים יותר טוב. לדימוי הגוף יש קשר ישיר עם הביטחון העצמי שלנו - זכרו, כאשר דימוי הגוף חיובי, כך הביטחון העצמי שלנו עולה. כולנו רוצים להרגיש טוב עם עצמנו - ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר הרזיה מבוקרת וירידה במשקל.

ואם כבר בחרתם לרזות, מומלץ לפנות לאשת מקצוע מוסמכת בתחום. חני אילפלד, דיאטנית מוסמכת, תשמח לעמוד לרשותכם, וללוות אתכם אישית בכל מהלך ההרזיה - עד לקבלת תוצאות טובות, ירידה במשקל, בריאות איתנה לגוף ולנפש, ודימוי גוף חיובי.