לייעוץ אישי עם חני:
שם:
טל':
אימייל:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ירידה במשקל

על הסיבות לעלייה במשקל ועל ההבדלים בין אנשים בעלי משקל עודף
 
אין רק סיבה אחת לעודף משקל אלא מספר סיבות שונות שיכולות להוביל להשמנה. לפני התחלת תהליך של דיאטה והרזייה כדאי לנסות לברר, בין היתר על ידי התיייעצות עם רופא ודיאטנית, מהי הסיבה לעליית המשקל אצלכם משום שגם בעיות גופניות שונות יכולות לגרום לעלייה במשקל, כמו למשל אגירת מים. יש לזכור כי לא כל דיאטה תביא לאותן התוצאות אצל כל האנשים – יכול להיות שאנשים מסויימים ישילו קילוגרמים במהירות ואחרים ייתקשו להפטר מהשומן העודף. גם לגנטיקה ולתורשה יש השפעה על היכולת לרדת במשקל והיא משפיעה בין היתר על עודף המשקל. יש לזכור כי כמו שאנשים מסויימים מצליחים לרדת במשקל במהירות אנשים אחרים מצליחים לעלות במשקל במהירות. זוהי אחת הסיבות שחשוב מאוד להתאים דיאטה לכל אדם באופן אישי.
 
כיצד כדאי להתנהג במהלך דיאטה?
כאמור לעיל, לא כדאי לעשות דיאטה ללא היוועצות עם דיאטנית. דיאטות כסאח יכולות למשל לפגוע במנגנונים שונים של בלוטות בגוף ולפגוע בתפקודי גוף שונים. לכן, יש לזכור כי במהלך תהליך של דיאטה המטרה היא לא רק לרדת במשקל אלא גם לשמור על הבריאות. במהלך דיאטה כדאי למצוא תחליפים אחרים למזון בתור בילוי. זאת אומרת, להשקיע בבילויים אחרים ולנסות לחתור להיות מאושרים ושלווים על מנת שהאוכל והאכילה הרגשית לא יהיו מרכז החיים, דבר כמובן המקשה מאוד על הירידה במשקל. בנוסף לאכילה מאוזנת ובריאה כדאי גם לאמץ פעילות גופנית כחלק מאורח חיים בריא. כמובן שיש לבצע פעילות גופנית במידה.
 
מה לא כדאי לעשות במהלך ירידה במשקל?
 
לא כדאי לקחת כדורי הרזייה וכדורים משלשלים אם רוצים לרדת במשקל. עדיף לרדת במשקל על ידי שינוי אורח החיים לבריא יותר ולמאוזן יותר. לכדורי הרזייה ולכדורים נגד תאבון יכולה להיות השפעה שלילית מאוד על הגוף והם עלולים לגרום במקרים חריגים לדכאון ואף להזיות.

 

ירידה במשקל - ניפוץ מיתוסים

סביב נושא ירידה במשקל יש לא מעט מיתוסים ודעות קדומות שהתפתחו במהלך השנים. אותם מיתוסים גורמים לנו לעתים לפעול בדרכים לא נכונות בעת הירידה במשקל, ועשויים לחבל בירידה במשקל. לעתים, מיתוסים אלו אף גורמים לנו להשמין יותר. קראו על המיתוסים - והתרחקו מהם!

מיתוס הצום

יש כאלו שטוענים כי אם יצומו כמה ימים - הם ירזו מיד. ובכן, במהלך צום, כאשר לא נכנס כל מזון או שתיה לגוף - הגוף מרגיש במצב מצוקה. מצב מצוקה אינו גורם לגוף לשרוף קלוריות, אלא להפך - הוא גורם לו לשמור מכל משמר את השומן שנמצא בגוף ולא לשרוף אותו. צום אינו מסייע לכם לרזות, הוא גורם לגוף לנכס לעצמו את כל מקורות השומן ולא לפרק אותם, כך אתם לא מאבדים מהמשקל ולא שורפים קלוריות כלל.

מיתוס ההתעמלות

יש כאלו שחושבים שפעילות גופנית מואצת היא המפתח להרזיה. התעמלות על בסיס יומיומי היא בהחלט דרך טובה לרדת במשקל, אך היא אינה אפקטיבית כאשר היא באה בגפה ללא תפריט תזונה יומי מאוזן. אם אנו שומרים על פעילות גופנית תקינה, ולא שומרים על תפריט מסודר יומי המשלב אוכל מכל אבות המזון - עשינו רק חצי דרך, ולא הבטחנו את הירידה במשקל לטווח ארוך. לעתים גם התעמלות מואצת לא מבוקרת יכולה לגרום לנזק בריאותי, ולא להיטיב עם הגוף שלנו. יש לבצע התעמלות באופן מבוקר יחד עם תפריט תזונה מאוזן, על מנת לשמור על ירידה במשקל מבוקרת ותקינה.

מיתוס זבנג וגמרנו

יש כאלו שסוברים כי דיאטה ממוקדת וחריפה של שבוע-שבועיים, חודש או יותר - היא המפתח לירידה במשקל. אולי זה נכון לטווח הקצר, אך דיאטות זבנג וגמרנו הן דיאטות לא אפקטיביות לטווח הארוך. ירידה דרסטית במשקל תוך זמן קצר לא משנה את הרגלי האכילה שלכם, אלא רק משביתה אותם זמנית. לאחר הירידה האינטניסיבית הזו במשקל אתם עלולים לחזור לסורכם - לאכול ללא בקרה ולהשמין חזרה. אין דבר כזה דיאטה מהירה או דיאטת כסאח - אלו דיאטות שלא עומדות במבחן הזמן. רק דיאטה הדרגתית ומבוקרת תבטיח לכם ירידה במשקל לאורך זמן.

חני אילפלד תשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם בתהליך אפקטיבי לירידה במשקל - פנו אליה לקבלת פרטים נוספים!