לייעוץ אישי עם חני:
שם:
טל':
אימייל:
 
 

תפריט דיאטה

תפריט דיאטה אישי
כל אדם הוא שונה: כל אחד אוהב טעמים שונים באוכל, מעדיף מאכלים שונים, נמנע ממאכלים אחרים, יש לו העדפות שונות בנוגע להרגלי האכילה שלו, סדר יום אחר אשר בגללו הוא אוכל בשעות שונות מאחרים והוא מבצע פעילות גופנית שונה מאחרים. משום שכל אדם הוא שונה חשוב מאוד להתאים את תפריט הדיאטה באופן אישי לאדם, לרצונות שלו, לצרכים שלו ולאורח החיים שלו. אדם החולה סכרת יזדקק לתפריט אחד בעוד אדם אחר הסובל מלחץ דם גבוה יזדקק לתפריט דיאטה אחר. ככל שהתפריט מותאם בצורה טובה יותר לאדם ולאורח החיים שלו כך ככל הנראה, תפריט הדיאטה ותהליך הירידה במשקל יהיו מוצלחים יותר.
מה מומלץ לעשות לפני שקובעים תפריט דיאטה אישי?
הדבר הראשון שמומלץ לעשות רגע לפני שמחליטים לאכול בריא יותר ולרדת במשקל הוא לגשת אל דיאטנית ואל רופא. לאחר מכן כדאי להשקל במשקל מדוייק, עדיף בשעות הבוקר, כך תוכלו לדעת כמה משקל אתם מורידים במהלך הדיאטה. בחרו לעצמכם יום שבו תשקלו באופן קבוע וכך תוכלו לנטר כמה ירדתם במשקל באותו השבוע. השקילה תעזור לכם להבין האם הדיאטה והספורט שאתם מבצעים עוזרים לכם לרדת במשקל וכך תדעו כי הדיאטה שלכם עובדת. חשוב להקפיד גם לא לרדת במשקל בצורה דרסטית מדי אלא בצורה מבוקרת ושקולה על מנת לא לגרום נזק לגוף.
להוריד במשקל באמצעות דיאטה
לא מעט אנשים אשר לא מצליחים לרדת במשקל צורכים יותר קלוריות ממה שהם זקוקים להן, גם אם הם אינם מודעים לכך. כדאי מאוד לחשב, באמצעות כמה ימים ממוצעים, כמה קלוריות אתם צורכים בממוצע ביום. ברשת האינטרנט, בעזרת מחשבונים שונים, או על ידי התייעצות עם הדיאטנית תוכלו לגלות מה הפער בין כמות הקלוריות שאתם באמת זקוקים להן לבין כמות הקלוריות שאתם צורכים בפועל. על ידי ידיעה וחישוב הערך הקלורי של כל מנה תוכלו אט אט לרדת במשקל.

 

 

 

 

חשיבותו של תפריט דיאטה מאוזן

כמעט כל אדם שמודע למראה החיצוני שלו שתשאל ברחוב יגיד לך שהוא צריך דיאטה. מעטים האנשים שיגידו שטוב להם עם המראה הכללי ואינם מעוניינים בהפחתת המשקל שלהם, אפילו לא בקילו אחד. קיימים בשוק עשרות אם לא מאות סוגים של דיאטות ובכל כמה חודשים צץ סגנון חדש של דיאטה, אך לא כולן אפקטיביות. אפקטיביות הדיאטה תלויה לא פעם בתחושת השובע שהיא מעניקה לנו, תפריט דיאטה בריא ומאוזן במהלך הדיאטה הוא התפריט הנכון עבורנו שלא משאיר אותנו רעבים.

דיאטה שמטרתה הפחתת משקל תוך הקניית הרגלי אכילה צריכה להיות דיאטה מאוזנת המורכבת מכל אבות המזון. על כן תפריט דיאטה זה צריך להכיל מכל טוב אבות המזון - דגנים, חלבונים, סוכרים ועוד. דיאטות בסגנון שתיית מיצי ירקות ופירות בלבד או אכלת מוצרים מאורז מלא בלבד או דיאטת מרק ירקות (בעיקר כרוב) אינן מאוזנות ובעקבותיהן צפויות בעיות בריאות שיכולות להסתיים במוות.

דיאטות מאוזנות הן דיאטות שמתחילות קודם כל בתפריט דיאטה נכון. אלו הן דיאטות המציעות תפריט דיאטה מכל אבות המזון ומאפשרות לאדם המרזה לשמור על סיגנון החיים הרגיל שלו תוך תשומת לב למה ולכמויות שהוא מכניס לפה. דוגמאות לדיאטות כאלה: שיטת "אקטינס" שהיא דיאטה דלת פחמימות או דיאטה בשיטת הנקודות של "שומרי משקל" שבה לכל משקה ומאכל יש ערך קלורי וכך יודעים ממה לאכול יותר וממה פחות בהתאם לניקוד שנקבע.

דיאטה של יום אחד אינה מומלצת בכלל מאחר וביום- יומיים שלאחר מכן הגוף של האדם המרזה "מדביק פערים" וכך חוזר למשקל הקודם אם לא יותר מזה. תהליך הפחתת משקל נכון צריך להיות מורכב מאוכל נכון, טעים (עד כמה שאפשר) ובריא. אין לשכוח לעשות פעילות גופנית בעיקר אירובית אשר בין היתר תתאים את הגוף לגזרתו החדשה. דיאטה טובה היא כזו שמחזיקה לאורך זמן ומותאמת לאדם שעושה אותה.

 

 חני אילפלד, דיאטנית מוסמכת, תשמח ללוות אתכם בתהליך ההרזיה עם ליווי אישי ובניית תפריט דיאטה מאוזן המתאים לכם - בשביל שלא תשארו רעבים ותוכלו לרדת במשקל בקלות ובמהירות.